Kriochirurgia to metoda od dawna stosowana nie tylko w dermatologii, ale również w onkologii, laryngologii, ginekologii, okulistyce i chirurgii naczyniowej. Polega na miejscowym leczeniu poprzez zamrażanie chorych tkanek. Najczęściej, by uzyskać niską temperaturę, wykorzystywany jest ciekły azot podawany przez specjalny aparat do kriochirurgii. Zabieg nie wymaga od pacjenta żadnego specjalnego przygotowania.

Kriochirurgia dermatologiczna – co to jest?

Kriochirurgia jest nieinwazyjną, wygodną i bezpieczną alternatywą dla chirurgicznego wycięcia zmian skórnych. Wymrożenie powoduje usunięcie   chorej  tkanki bez krwawienia i ryzyka zakażeń. Nie dochodzi bowiem do naruszenia ciągłości skóry, a organizm ma szansę sam się zregenerować i prawidłowo odbudować tkankę. Zabieg trwa krótko, gojenie przebiega szybko, może pozostawić na pewien okres delikatne odbarwienie lub przebarwienie w miejscu zabiegu – zmiany te ustępują samoistnie.

Zalety, zastosowanie, przeciwwskazania – kriochirurgia w dermatologii

Kriochirurgia dermatologiczna pozwala na leczenie wielu defektów, trwale niszcząc zmiany chorobowe. Dzięki jej zastosowaniu możliwe jest między innymi nieinwazyjne usuwanie kurzajek, usuwanie brodawek, usuwanie włókniaków czy usuwanie naczyniaków.

Opinie pacjentów o kriochirurgii są bardzo pozytywne. Większość docenia precyzję i krótki czas trwania zabiegów, krótki czas gojenia, szybkie i dobre efekty kosmetyczne oraz fakt, że terapię można stosować bez względu na wiek i stan zdrowia.

Nie ma wielu przeciwwskazań do wykonania zabiegu, a ryzyko powikłań jest minimalne. Zaletą kriochirurgii jest też stosunkowo niska cena. W czasie zabiegu pacjent może odczuwać lekki ból, pieczenie, rozpieranie.

Wskazania:

• brodawki zwykłe / kurzajki/
  • brodawki płaskie
  • włókniaki miękkie
  • drobne naczyniaki
  • znamiona, zrogowacenia i odciski
  • bliznowce i przerosłe blizny