Właściwe oczyszczanie poprzez usuwanie zbędnego, łuszczącego się naskórka to podstawa zdrowej skóry. Odpowiednia pielęgnacja hamuje rozwój bakterii, eliminuje zanieczyszczenia, zapobiega odwodnieniu i utracie elastyczności skóry. Powstrzymuje tym samym naturalne procesy starzenia się skóry, utrzymuje jej gładkość i promienność oraz pozwala dłużej zachować młodzieńczy wygląd.

Peeling kawitacyjny to jedna z metod oczyszczania skóry twarzy, która ze względu na swą delikatność i biostymulujące działanie może być stosowana przy każdym rodzaju cery, ale szczególnie jest polecana osobom ze skórą skłonną do trądziku, bardzo wrażliwą, cienką, skłonną do podrażnień i rozszerzonych naczynek.

Metoda ta wykorzystuje wibracje ultradźwięków, by usunąć bakterie i nadmiar sebum z mieszków włosowych oraz porów skóry. Peeling kawitacyjny opiera się na zjawisku kawitacji, zachodzącym w warunkach zmniejszającego się ciśnienia i polegającym na gwałtownej zamianie cieczy w gaz. Powstające pod wpływem ultradźwięków mikropęcherzyki szybko ulegają rozpadowi, niszcząc martwe, zrogowaciałe komórki naskórka i odsłaniając młodsze, zdrowsze warstwy skóry.

Efekty zabiegu to wygładzenie, odświeżenie i poprawa kondycji skóry oraz usprawnienie procesu jej regeneracji. Peeling kawitacyjny jest całkowicie bezbolesny i przyjemny. Nie tylko oczyszcza skórę, ale i dotlenia ją, ujędrnia, poprawia mikrokrążenie oraz metabolizm wewnątrzkomórkowy. Peeling kawitacyjny może towarzyszyć innym zabiegom pielęgnacyjnym.

Sam zabieg kawitacyjny trwa od 30 do 60 minut i może być powtarzany co miesiąc. Jest nieinwazyjny, ale ze względu na to, iż złuszczona, zaczerwieniona po zabiegu skóra jest podatna na działanie promieni słonecznych, powinno się go wykonywać od września do kwietnia. Do popularności peelingu kawitacyjnego przyczynia się cena oraz pozytywne opinie o jego skuteczności.

Wskazania do przeprowadzenia zabiegu to:

• blizny i przebarwienia
  • rozszerzone pory
  • łojotok
  • zaskórniki
  • płytkie zmarszczki
  • rogowacenie naskórka
  • skóra bez jędrności i sprężystości

Z kolei przeciwwskazania do wykonywania peelingu kawitacyjnego są związane z oddziaływaniem na ciało za pomocą ultradźwięków. Peeling kawitacyjny nie powinien być wykonywany u osób:

• w ciąży oraz z laktacją
  • z chorobami tarczycy
  • z chorobami nowotworowymi